לבחירת חכם מרשימת החכמים בנושא אהבת ישראל לחצו על הנר
תְּמָהַנִי אִם יֵשׁ מִי שֶׁיּוֹדֵעַ לְהוֹכִיחַ – ומשום שאין יודעים, נחשבים כקודם תוכחה, ומצווה לאהוב אותו, אפילו שהוא נוהג מנהג רשע, ואם מכל מקום הוכיחו, עדיין אינו בבחינת מזיד אלא אנוס, כיוון שלא נתקיים בו תוכחה
חכם שלמה קורח,
רב העיר בני ברק, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום י"ג חשוון תשע"ט (2018).
קודם העמידה, מהפכים פניהם לאחוריהם, ועושים תנועה בידיים, לאנשים העומדים לאחוריהם, שיבואו לפניהם, מפני הכבוד, מסתבר טעם למנהג הוא לעשות שלום זה עם זה, כמו שואלים מחילה, כדי שיהיו כולם באהבה ואחווה כאיש אחד עד שתקובל התפילה
חכם אברהם חמוי,
ארם צובא, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום ח' סיוון תרמ"ו (1886).
אם האדם מדמה בנפשו, שהוא איש הישר בעיני אלוהים ואנשים, אז נעשה לו כהיתר לדבר לשון הרע ורכילות ולבייש את חברו, וממילא נצמח מזה מחלוקת ודברי ריבות בשעריך, ונעשה פירוד לבבות בין הדבקים. ומִי יִתֵּן וְהָיָה לְבָבָם זֶה – להיות באחדות.
חכם זאב וולף גינצלר,
הונגריה, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום ט"ו סיוון תש"ד (1944).
מה מתוק מדבש, מי שלשונו תדבר דברים רכים וחכו ממתקים. איש כזה, רוח המקום ורוח הבריות נוחה הימנו, ודבריו נשמעים, ומרבה שלום עם כל אדם, ועם אשתו ואנשי ביתו, כי מַעֲנֶה רַּךְ יָשִׁיב חֵמָה, ובפרט בדורות הללו, שאינם מקבלים מרות
חכם אליעזר פאפו,
רב העיר סיליסטרה, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום כ' תשרי תקפ"ח (1827).