לבחירת חכם מרשימת החכמים בנושא אהבת ישראל לחצו על הנר
אפילו אם לא יעסקו בתורה, ויעברו עליה, לא יבוא עליהם הרעה, אם הם אוהבים לאחרים העושים, ולחכמים, שכיוון שהם אוהבים להם, נחשבים כגוף אחד, ואותם המצוות שקיימו הצדיקים, והלימוד שלומדים החכמים, הרי הוא כאילו חלק אחד מהגוף שלהם
חכם דוד בן ברוך הכהן אזוג,
הרי האטלס, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום ג' טבת תקמ"ה (1784).
אף על פי שחכמי ירושלים חסידים הם, מכל מקום מחמת שאין בהם תיקון בשררה, ואין הקטנים נשמעים לגדולים, ולא גדולים לקטנים, מתרבה שנאת חינם ביניהם, וזה לזה, ואלו לאלו, בפיהם ידברו וליבם לא נכון עמם, ואשמים הם. וכמו שכתוב: חָלַק לִבָּם עַתָּה יֶאְשָׁמוּ, ומכוח אשמה גדולה זו, אין תפילתם נשמעת
חכם רפאל מרדכי מלכי,
ירושלים, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום ד' אב תס"ב (1702).
דעו לכם שנשמות ישראל, שורש אחד להן, כמו שאמרו: כָּל יִשְׂרָאֵל יֵשׁ לָהֶם חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא, ואף על פי שהם, חס ושלום, רשעים, הקדוש ברוך הוא חס על בניו, כמו שהיו בזמן החורבן, שעשו עבודה זרה וגילוי עריות, ושפך חמתו על עצים ואבנים, וחס עליהם, ולא כילה אותם, שראה שעתידים בניהם לעסוק בתורה ומצוות
חכם יוסף בן הרוש,
מרוקו, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום כ"ד אייר תש"ז (1947).
כל הברכות הם רק כשכל ישראל שרויים באחדות, וכולם נחשבים כאיש אחד, והרמז בברכות האלו שנאמרו בלשון יחיד, כאומר הברכות האלו הם בתנאי שתהיו מאוחדים, ולא בזמן שהמחלוקת תפריד ביניכם. וכן חותמת הברכה בשלום, ללמדנו שכל הברכות האלו בתנאי שיהיה שלום בינינו, שזהו עיקר להשראת שכינה
חכם יצחק מאגריסו,
קושטא, מתוך 'החכם היומי׳.
הילולתו ביום כ"ד טבת תקכ"ד (1763).