עובדיה וארשאנו

העוסק בצרכי ציבור הרי הוא כתלמוד תורה, ואם יש סכנת נפשות – פשוט שהיא גדולה מתלמוד תורה

משה חיים לוצאטו

אין הקדוש ברוך הוא אוהב, אלא למי שאוהב את ישראל, וכל מה שאדם מגדיל אהבתו לישראל, גם הקדוש ברוך הוא מגדיל עליו. ואלה הם הרועים האמיתיים של ישראל, שהקדוש ברוך הוא חפץ בהם הרבה, שמוסרים עצמם על צאנו, ודורשים ומשתדלים על שלומם וטובתם בכל הדרכים, ועומדים תמיד בפרץ להתפלל עליהם, ולבטל הגזירות הקשות ולפתוח עליהם […]

שלום אביצרור

אַל תַּעַרְצוּ מִפְּנֵיהֶם – שוודאי תנצחום, אם יהיה ביניהם מידת האחדות, ולזה סיים: לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַעַזְבֶךָּ – בלשון יחיד, לרמוז שינצחום על ידי האחדות הגמורה

מסעד מדאר

ע"י האחדות אין שום אומה יכולה לשלוט בישראל

יהודה אלבז

שיהיו לאחדים, כאיש אחד חברים, וכל אחד אוהב חברו כגופו, ופקח עיניך וראה מה שאירע להם מקדם, שלא בא עליהם להילחם בם, אלא על חילוק ופירוד לבבות, וכמו שרמזו המפרשים: וַיָּבֹא עֲמָלֵק וַיִּלָּחֶם עִם יִשְׂרָאֵל בִּרְפִידִם – קרא בה בפרידים, שהיו נפרדים וחלק ליבם

יששכר שלמה בן יצחק טייכטאל

יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה – הצורה הקדושה. שמחמת הגזרות הקשות, ניטל מישראל צורה הקדושה, אז יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב – היינו שם ישראל, שהם מגבירים עלינו להתכנות בשם ישראל, עד שאפילו הפושעים יתכנו בשם ישראל, שם זה מגן עלינו. שאף על פי שחטא ישראל הוא, ופירש רש"י הואיל שנושא שם קדושתו עליו. ועל ידי שהם […]

יהושע מזרחי

כל זמן שהאדם בתוך הכלל – מתחזק על ידי הכלל, אך כשמעמידים אותו לבד יש סכנה

שלמה חכים

הן בעוון פירוד הלבבות ושנאת איש ברעהו כלה הכל, שכשם שלמטה הם נפרדים איש מרעהו, גם למעלה הם מתקוטטים ומקטרגים זה עם זה ומונעים השפע מלהוריד, כי כן נא לשון בקשה, אוהבי ורעי, אִישׁ בְּאָחִיהוּ יְדֻבָּקוּ, וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד, וכל אחד יחשוב את חברו כאילו הוא חלק מגופו ממש, ובכן וודאי יתמלא על חברו רחמים […]

שמעון חיררי

רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ – מתי רחל מבכה? כשהיא יודעת שהם בָּנֶיהָ – בלשון רבים, ואינם באחדות אחת. זהו: כִּי אֵינֶנּוּ – כלומר אינם בבחינת וַיִּחַן שָׁם יִשְׂרָאֵל נֶגֶד הָהָר – אז בוכה

יעקב ברוך הכהן טראב

למרות שרק חלק קטן, רָפוּ ידיהם מן התורה, אלה שפלט אותם הענן, מכל מקום, יצא הקצף על כולם. וזהו שאמר לו משה ליהושע: בְּחַר לָנוּ אֲנָשִׁים וְצֵא הִלָּחֵם בַּעֲמָלֵק – צא מן הענן כדי להכניס את אלה שפלט אותם הענן, לאחד את בני ישראל שוב, מכוח סוד הערבות, שכל אחד חייב לדאוג שלא יִדַּח מִמֶּנּוּ […]

מרדכי סיבוני

כל זמן שיש בנו שנאת חנם אין תיקון. וְהָאֶבֶן גְּדֹלָה עַל פִּי הַבְּאֵר – שעוון שנאת חינם הוא הגורם שלא הועיל לימוד תורה

שאול שלי מקיקץ

אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד – הסיבה שגרמה להם, שכל אחד ישב לעצמו בנפרד, ולא היו בחבורה אחת. ולזה אמר: וַיַּקְהֵל מֹשֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל – שציווה אותם להיות קהילה אחת

נתן עמינדב יונה קאסוטו

עם ישראל עובר אחת מן השעות הנוראות ביותר בתולדותיו. דווקא בשעה זו, עלינו לחזק את קשר האחים שבינינו. עלינו להחיל את תחושת האחווה, המשתמעת מתפילתנו היום, בראש ובראשונה בתוך הגרעין המצומצם שלנו. רק אם נהיה ערבים זה לזה, אם ניטיב זה עם זה, נוכל לעמוד אל מול הרשע השואף לחסלנו.

עמור אביטבול

מה נעים שתהיה התפילה בכוונה ותהיה באחדות, שיהיו כל הקהל לב אחד ואחדות אחד, אז וודאי תקובל תפילתם ברבים

יוסף קורח

דעו לכם כי מצד נוסח התפילה אין בו כל פסול והאדם יכול להתפלל בכל נוסח שירצה: תימני, ספרדי, אשכנזי. כי למרות שינויי הנוסחאות הרי בכל זאת עניין הברכות שמור

אברהם חמוי

קודם העמידה, מהפכים פניהם לאחוריהם, ועושים תנועה בידיים, לאנשים העומדים לאחוריהם, שיבואו לפניהם, מפני הכבוד, מסתבר טעם למנהג הוא לעשות שלום זה עם זה, כמו שואלים מחילה, כדי שיהיו כולם באהבה ואחווה כאיש אחד עד שתקובל התפילה

יעקב כולי

מצווה על כל אדם, לקבל על עצמו בכל בוקר לפני התפילה, מצווה זו של אהבת ישראל, ובזה ירוויח חלק בכל המצוות שעושים כלל ישראל. והתפילה תיקרא על ידי כן תפילה של כל ישראל

יהודה שטרית

אפילו יחיד המתפלל, אינו מתפלל רק על עצמו, אלא על כללות ישראל

שמעון לביא

תפילת הרבים עולה ובוקעת ושוברת כל המנעולים המונעים, ועולה לפניו יתברך

רפאל משה פאלקון

יוֹדוּךָ ה' – צריכים ישראל, לצרף עמהם פושעי ישראל באגודת תעניותיהם. ושמא תאמר: יברכוך טובים ולא רעים, לזה אמר: כָּל מַעֲשֶׂיךָ – שהם פושעי ישראל, וַחֲסִידֶיךָ יְבָרְכוּכָה

דוד דה סולה פול

מעולם לא הרגשתי עצמי זר, או שאיני יכול לעקוב אחר המתרחש בבית הכנסת, בעקבות בורות או אי ידיעת שפת המקום במדינה. התפילה המתקיימת בעברית מעניקה לי בבת אחת את ההרגשה שאני בבית, יחד עם אחי לאמונה, בכל מקום שהוא

יוסף נחמיאש

צריכים לסדר התפילה על פי הסידור, ותהיה ערוכה בפינו כדי שתקובל ברצון, ועוד יש נפקותא אחרת, שילמדו עמי הארץ מהמסדר או לפחות יוצאים ידי חובה מהמסדר. וידוע שעל ידי התפילה בכוונה, יורד השפע והברכה לזה העולם

יצחק קארדוזו

תיקנו תפילות שיהיו שוות לכול, ואפילו יהיו יושבים בגלילות שונים, שיהיו מתאספים בבתי מדרשותיהם ובבתי כנסיותיהם. לפיכך מתפללים כל היהודים, גם המלומדים והחכמים, וגם הבורים והפשוטים, בנוסח אחד, ומשתמשים באותו הסדר עצמו

שלום משאש

בית הכנסת בזמן הגלות, היא המקבצת כללות ישראל, ושם נעשים כל המשפחות, לאהובים ורעים, ולמשפחה אחת ממש, ומזה נולד האחדות בין ישראל לאביהם שבשמיים, וגם ביניהם. ולולי בתי כנסיות, אחד לא יראה חברו אפשר כל ימיו, ובפרט עני ועשיר

רפאל חיים שושנה

בית הכנסת מסמל את האחדות של העם, מסמל את הדרגה השווה לכל האנשים. בארבע קירות של בית הכנסת אני ואתה שווים, אני והרב שווים, אני והעשיר, כולנו יש לנו אותה העמדה שכָּל יִשְׂרָאֵל יֵשׁ לָהֶם חֵלֶק ממש

משה מרציאנו

עיקר טובתן של ישראל שֶׁבֶת אַחִים. אבל כשיושבים יחד בעיר אחת, ויש ביניהם פירוד שנאה וקנאה, מה תועלת יש בזה, לכן הוסיף ואמר גַּם יָחַד – שיהיו אוהבים זה את זה

אברהם אלנדאף

לא בקרבת הגופות תלוי העניין, כי אם בקירוב לבבות, שנכונן ליבנו אל הבקשה הכללית הנוגעת לכולנו

עזרא הדאיה

עצם המצווה היא להורות שכל עם ישראל הם בחינת נפש אחת, שכולם באחדות אחת

שמחה אפרתי

כל יהודי יש לו חלק בתורה, באומה ובארץ ישראל. בוא וראה, בדורנו יש מרובים פורשי התורה, ואף על פי כן דבקים בעמם ובארצם ומוסרים נפשם על פדותה וחרותה, יקר בעינם כבוד ישראל, מתאווים לגדולתו, שוחרים טובתו ושוקדים על שלומו

יצחק חדאד

וַיִּקַּח מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם – שאם הי"ב שבטים נעשים אחדים זה לזה, שיהיו לעם אחד, ולעבוד ה' אחד, אז הוי העמדתו העמדה. ואם לאו, אף על פי שיוליד י"ב בנים – אינו כלום

דוד מועטי

שיהיו ישראל באחדות גמורה ויקבע אותו האחדות בלבבם לעולם ועד

שלמה מאזוז

קיום עם ישראל הוא באמצעות האחדות, וכל מצווה שעושה נזקפת לזכות כל ישראל

יעקב הכהן טראב

אל ידמה האדם השלם, שאינו חסר כלום. אם מפאת חכמתו או עשרו שאינו צריך סיוע לאחרים, שהרי זה טועה בדעתו, כיוון שהוא חצי איש, ואינו נשלם כי אם בחצי חברו

יעיש קריספין

אַל תִּפְרֹשׁ מִן הַצִּבּוּר – לא בא להזהיר שלא לפרוש מדת יהודית, שזה פשוט, אלא שבא להזהיר על האחדות, שיהיה האדם באחדות עם הציבור

באשי רפאל מאיר פאניז'ל

הֶעָשִׁיר לֹא יַרְבֶּה וְהַדַּל לֹא יַמְעִיט – כדי שיתנו ישראל בשמחה, ולא יתביישו זה מזה

לרישום אירוע והזמנת ערכה

To register an event and order a kit

אנחנו שמחים שהחלטתם לקחת חלק במיזם ז' באדר – כל ישראל חכמים.
השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם.

Thank you for choosing to take part in the 7th of Adar initiative of Kol Israel Haverim. Please fill out your contact information, and we will get back to you soon.