קס מנשה זמרו
אברהם הכהן
אלעזר אזכרי
יוסף וזיפה
גד נבון
רחמים נאהורי
בועז חדד
רחל מורפורגו
יוסף ענתבי
יצחק ניסים
כמוס עגיב
שמחה לוצאטו
משה דוד קאסוטו
מארי ראובן נדאף
פתחה התורה בבי"ת, שהוא לשון ברכה, וזה סימן טוב וברכה לעולם
פרג' חלימי
בשער הנסים נכנסים כל המון כללות העולם, טף, ונשים ואפילו גויים. שהוא שער הנסים פתוח לכל, שכל העולם רואים בפירוש גדולתו יתברך ומכירים כוחו ויכולתו יתברך
מארי סעדיה בן אור דוראני
אֶהְיֶה כַטַּל לְיִשְׂרָאֵל – מה הטל מביא נחת רוח לעולם כשהוא מזרזף על הצמחים ועשבי השדה, ונותן להם חיות, כן ישראל גורמים לחיים לעולם ולכל הנבראים כולם
יצחק חי טייב
פִּטּוּם הַקְּטֹרֶת כֵּיצַד – שבקטורת יבוא השפע, וישבר הקליפה, שיבוא השפע לשבעת ימי השבוע כמו השבת שמוריד השפע, ומשבר הקליפה, ואפילו אש של גהינם שוקטת
יורם מיכאל אברג'יל
וְיִתֶּן לְךָ הָאֱלהִים – שגם אם יהיה בעם ישראל מישהו שאינו ראוי לברכה מצד מעשיו, תפעל ברכתו של יצחק, שה' ירחם עליו, ולא ימנע ממנו את הברכה
אריה צבי פרומר
שכל איש מישראל יש לו כוח לברך מחמת ברכת אברהם
חנניה אלחנן חי הכהן
אשרי האדם שמברך, אפילו את חברו, וכל המברך אחד מישראל, יבורך מאת השם יתברך, באשר הבטיח הקדוש ברוך הוא בעצמו וַאֲבָרֲכָה מְבָרְכֶיךָ
שמואל מרציאנו
לא נבטל מצווה רבה לקבל שפע ברכה בכל יום. כל שכן, בנשיאת כפיים, שהיא מצווה רבה, ומקבלים על ידיה שפע. ודאי שנכון להחזיק במנהג אבותינו
אברהם דהאן
מידת הצדיקים שמסתכלים על הצד הטוב שבאדם, ועל ידי כך יכולים הם להשפיע עליו
ישועה ללום
בסך הכל מה שיש עודף באחד זה מה שחסר מהשני, ומזה בן אדם יקח מוסר ויאמר; כמו הארץ, כך בין האנשים, מה שחסר אצל אחד, נמצא יותר אצל השני
פנחס כהן
בָּרְכֵנוּ אָבִינוּ כֻּלָּנוּ כְּאֶחָד בְּאוֹר פָּנֶיךָ – אפילו שכל אחד בדרגתו, בעיניך כולנו כאחד
משה גלנטי
כל אחד יש לו סגולה משונה מחברו
מרדכי מערבי
האיחוד משפיע לקבל שפע מעל הטבע
דוד שלמה אייבשיץ
לייחד בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל כי מזה בא שפע וברכה אל כל ישראל. כי תענוג של הקדוש ברוך הוא בטובת ישראל, והוא עושה לכבודו, לכן רוצה שתהיה זו בשביל כל ישראל
מרדכי יפת שרעבי
לפני כל תפילה, לפני כל לימוד תורה, לפני כל מצווה, לפני כל מעשה טוב, יגיד בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. זה עושה תיקון עצום, ומעלה השכינה עם כל ניצוצות הקדושה
דוד חי צאלח
כִּי תִשָּׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל – לא יהיו כולם ראשים אלא באחווה
מרדכי עטיה
וְאָסַפְתָּ אֶת זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל – מכיוון שתועלת מרובה יוצא מאספת הזקנים, לכך גבר כוח היצר, והפריד בין הדבקים, ולא מצוי אדם גדול, בעל השפעה שיוכל לארגנם יחד, ולפיכך כל אחד ואחד מן הזקנים, יתעורר לומר: אולי אני הוא הגורם ובשלי הצער הזה
רפאל מרדכי מלכי
אף על פי שחכמי ירושלים חסידים הם, מכל מקום מחמת שאין בהם תיקון בשררה, ואין הקטנים נשמעים לגדולים, ולא גדולים לקטנים, מתרבה שנאת חינם ביניהם, וזה לזה, ואלו לאלו, בפיהם ידברו וליבם לא נכון עמם, ואשמים הם. וכמו שכתוב: חָלַק לִבָּם עַתָּה יֶאְשָׁמוּ, ומכוח אשמה גדולה זו, אין תפילתם נשמעת
שאול נחמיאש
לעורר תלמידי חכמים, שיתחברו עם ההמון, לעשות שלום ביניהם, להתחבר זה עם זה, כדי שיהיו באחדות אחד, ולהסיר שנאת חנם מביניהם, שבזה תלויה הגלות, ועל ידי זה תחזור השכינה מן הגלות לדודה
עובדיה שאקי
בכדי לרכוש את האחדות של העם, לכל תפוצותיו, אנחנו דורשים מכל רב, סופר, מטיף, חכם, וסתם הוגה דעות שבנו, כי יסתלק מהקנטור, הוויכוח, והניצוח. בשעה הרת עולמנו זה, נתבעים אנו לסלוח כל אחד לשני, לוותר ולבלתי להקפיד, כי שקולים האחדות והשלום במחננו, כנגד כל המצוות שבתורה
רחמים בן עמארה
עליך לסבול כל אחד לפי טבעו ומזגו, ותישא עולו כאשר ישא האומן את היונק, ותהא אימת ציבור עליך, ותכבד כל הקהל כאחד, וכל שכן שלא לזלזל בשום אחד, חס ושלום, ולא יקטן בעיניך אפילו האיש הכי פשוט, כי כל אחד הוא עולם קטן. וכל שכן ציבור המתפללים, שכמה דברים התירו מפני כבוד הציבור, וכמה דברים […]
יוסף אלנקאווה
בהיכנסו עם בני עמו, רואה בצרכיהם ודואג על כל צערם, מתאבל עליהם ורואה בשמחתם. וכל אדם מתהנה ממנו ומרוויח בסתר, הן מדבריו החכמים, הן מעצותיו השכליות, הן ממפעליו הגשמיים, הן ממעשיו הרוחניים. נמצא שהבעל הלב הטוב, מועיל כמעט לכל אדם באמת, ומסבב להם ברכותיו, ביושר דעותיו
מרדכי אליהו
גדולי ישראל היו מקפידים לנקות את בית הכנסת